I-OL.nl | forum » Nakaarten

6e Nationale? / Klompen OL

(7 posts)
  1. Het volgende schreef ik op trainingslog na afloop van de wedstrijd: "<i>Aardig goede race, drie keer zo'n 10-15 seconder verloren en naar post 16 anderhalf tot twee minuten: 'Heuveltje' van niets en de post stond tussen het hoge gras, vlak langs gelopen en vervolgens een rondje gelopen.
    Wel een kritische opmerking: Afstand sloeg nergens op. Het was een nationale wedstrijd en dan hoort de H21 11 kilometer te lopen (max 5% afwijking)!

Verder wel een leuke baanlegging met voldoende afwisseling.</i>"

Eerder deze week had ik er nog geen tijd voor maar bij deze een discussiepunt. Ik stond echt weer eens versteld dat er gewoon totaal geen rekening mee was gehouden dat het een nationale wedstrijd met VASTE afstanden is. H21 liep slechts 9,1 ipv 11 km. Wat vonden anderen ervan?

Geplaatst 10 maanden geleden #
  2. clemens
    Lid

Weliswaar was ik niet aanwezig maar ik ben het geheel met je eens, Wouter. Een nationale is een nationale en dan gelden de NOLB-regels t.a.v. een nationale.

3. Peter Foppen
    Lid

Ik ben het helemaal met de vorige schrijvers eens. Route 3 behoort een afstand te lopen van 6km. Nu was deze route 6800m. Ruim 13 % te lang. Nu kan je zeggen wat maken deze extra meters uit. Oke, maar dan moet je je afvragen of je wel een wedstrijdreglement wil. Zolang dit reglement (vastgesteld door de ledenvergadering van de NOLB) wordt gehanteerd zul je de wedstrijden voor de NC overeenkomst dit reglement moeten organiseren. Komt dit niet uit i.v.m. andere belangen dan betekent dit mijn inziens dat je als vereniging deze wedstrijd niet op je kalender moet zetten. Formeel gezien zou ook deze wedstrijd niet moeten mee tellen voor de NC.

p.s. goede baanlegging

4. Dunja
    Lid

Ook ik (Gerrit) ben het volledig eens met de vorige schrijvers, het word hoog tijd dat de wedstrijdcommissie haar taken eens serieus gaat nemen of dat we inderdaad de complete regelgeving en de commissie overboord gooien.

In ieder geval weer een extra detail om mee te nemen als ze de tussenstand van de competitie opmaken, die mis ik nu al een hele tijd en verzoeken via de mail worden genegeeerd !

5. joke
    Lid

Ik ben het er ook helemaal mee eens: het moet wel georganiseerd worden volgens de regels. Ik vroeg aan het wedstrijdsecretariaat welke route ik moest lopen en kreeg als antwoord dat ik dat zelf maar uit moest kiezen. Dus voor de zekerheid heb ik de 6800m gelopen. Wel jammer als dit resultaat nu niet mee telt...

6. clemens
    Lid

quote Gerrit ' het word hoog tijd dat de wedstrijdcommissie haar taken eens serieus gaat nemen of dat we inderdaad de complete regelgeving en de commissie overboord gooien.'

Maar... we moeten zeker niet uit oog verliezen dat de organiserende vereniging OOK een verantwoordelijkheid heeft. We zijn niet gek met z'n allen en vervelend om te zeggen maar wat mij betreft ligt de bal ook nadrukkelijk bij de KOVZ.

7. sadie
    Lid

Ik was er niet bij zondag dus heb t even gemist, maar we bespreken dit in de wedstrijdcommissie en we zullen ons ook buigen over de tussenstand van de competitie.

RSS feed voor dit topic

Reageer

Je moet inloggen om een bericht te plaatsen.