I-OL.nl | forum » Algemeen

Frankrijk

(4 posts)
  1. Michel
    Lid

Ik heb gelezen dat je tegenwoordig in Frankrijk een medische verklaring moet hebben. Nu is mijn vraag of onze bond hier actie op gaat ondernemen. In mijn ogen is dit een actie die bij de NOLB hoort.
    Hoe denken anderen hierover?

Geplaatst 9 maanden geleden #
  2. Michel; welke actie vanuit de bond zie je voor ogen?

3. Michel
    Lid

Misschien kan de bond zorgen voor een standaard formulier waarmee leden van de NOLB naar de arts kunnen, waar deze vervolgens een krabbel onder kan zetten.
    Waar moet bijvoorbeeld een Franse loper aan voldoen wil hij/zij goed gekeurd worden?

Nu weet ik niet of deze regeling ook voor andere landen nodig is, maar anders kun je zelfs als bond contact leggen met andere bonden en vervolgens een protest indienen.
    Het wordt er op deze manier in ieder geval niet gemakkelijker op.

4. Roland
    Lid

Indien de NOLB zou zorgen voor een standaardformulier dan kan dit veel geregel, vertraging en kosten voorkomen. Ik wil in Frankrijk aan een wedstrijd meedoen en mijn huisarts vroeg inderdaad om een standaardformulier voor Orienteringslopen dat hij kan ondertekenen. Voor duikers beschikt mijn huisarts bijvoorbeeld wel over een standaardformulier, die formulieren heeft hij standaard in zijn praktijk liggen.

Het zou goed zijn als de NOLB een standaardformulier zou opstellen. In het Engels, waarop wij zelf de betreffende wedstrijdgegevens kunnen toevoegen en waarop de huisarts zijn handtekening en stempel kan zetten. Nog beter zou zijn een standaardformulier voor het gehele jaar 2010, dus niet specifiek per wedstrijd, maar ik weet niet of de Franse organisaties dit accepteren. De NOLB zou hierover contact kunnen opnemen met de Franse bond.

Geplaatst 8 maanden geleden #

RSS feed voor dit topic

Reageer

Je moet inloggen om een bericht te plaatsen.